Bekijk de beste samenvattingen en uittreksels van het studieboek strategische marketingplanning en download het direct om beter te studeren.
Het is een uitgebreide en overzichtelijke samenvatting over de stof van de hoofdstukken 1 t/m 11. In deze samenvatting vind je o.a. handige voorbeelden en afbeeldingen die aansluiten op het boek. Bij elk paragraaf in de samenvatting zijn pagina nummers te ...
Windesheim / Commerciële Economie / Marketingstrategie Strategische marketingplanningVerkoop en verdien aan je studiedocumenten. Upload vandaag je samenvatting en help de vele studenten die dagelijks zoeken naar jouw documenten. Gebruikers hebben al meer dan €315.000,00 verdiend.
Document uploaden
Strategische marketingplanning is geschreven door Karel Jan Alsem, lector Marketing/Marktgericht Ondernemen. Dit boek heeft tot doel een brug te slaan tussen de theorie en praktijk van strategische marketing. Er wordt beschreven hoe een onderneming (of merk) het strategische marketingplanningsproces kan doorlopen en hoe vanuit een analyse van het merk en de omgeving tot marketingbeslissingen kan worden gekomen.
Het boek is opgedeeld in vier delen, die overeen komen met de onderdelen van een marketingplan. Het boek is bruikbaar om tot een marketingplan te komen, maar ook als leidraad om het eigen marketingbeleid nog eens te toetsen. Andere marketing gerelateerde studieboeken zijn Marketing, de essentie en Strategische en operationele marketingplanning Kernstof B.